Превозвачите против промените в тол системата

d0bfd180d0b5d0b2d0bed0b7d0b2d0b0d187d0b8d182d0b5 d0bfd180d0bed182d0b8d0b2 d0bfd180d0bed0bcd0b5d0bdd0b8d182d0b5 d0b2 d182d0bed0bb d181
0000524981 fbh

Правителството планира да увеличи обхвата и цената тол таксите от 1 юли. Към магистралите и първокласните пътища се добавят и Втори клас пътища, които са около 3000 км. Аргументът е, че сега превозвачите минават по тях и не плащат за използването им.

„Това увеличение е изключително неразумно. Ние многократно повтаряме, че има проблеми с тол системата. Проблемите се наслагват. Тол системата е механизъм за правене на транспортна политика и не смятаме, че това е работа само и единствено на регионалния министър. Виждаме ситуацията в момента в Европа с превозвачите – в редица държави се отделят по 400 – 500 млн. до над милиард за подпомагане на превозвачите. Отделно от това има облекчение относно цените на горивата“, заяви изпълнителният директор на Камарата на автомобилните
превозвачи Димитър Димитров в „България сутрин“.

Той обърна внимание, че увеличение на тол таксите без каквито да е мерки в подкрепа на транспортния сектор, е неразумно.

„Увеличението се прави на ангро. Това удря изключително много и почти само българските превозвачи. Тол системата има механизъм за правене на политика как да се прехвърли тежестта върху транзитния трафик. Тол таксите в България не са най-ниските в Европа. В момента можем да кажем, че сме на едни от най-ниските ставки, но като ги увеличим по три за автомагистрали и за първи клас пътища, и вдигнем значително за втори клас пътища, определено няма да бъдат най-евтините“, обясни Димитров пред Bulgaria ON AIR.

По думите му превозвачите са третирани като престъпници на границата при пропуснат тол сегмент – спират се тежкотоварните автомобили и не се разрешава да се напусне територията на страната, докато не се заплати или компенсаторна такса, или да се издаде акт.

„Начинът, по който се управлява тол системата у нас, е несъпоставим с този Европа. Защото ако в една европейска държава има пропуснати тол сегменти или въобще не сме платили, то имаме определен срок, в който можем да заплатим въпросните участъци, а не да ни се налагат глоби и актове. Имаме притеснения къде отиват средствата от тол таксите“, изтъкна Димитров.

„Най-справедливият начин за пътно плащане на ползваната пътна инфраструктура е тол системата. Още в началото беше анонсирано, че тол системата предвижда след време да включи и лекият трафик. Нашето предложение беше да се заплаща тол само по магистралите. Когато някой реши да ходи до ходи до морето и иска да стигне бързо – ще се качи на автомагистралата. Който обаче иска да стигне безплатно – може да пътува по Подбалканския път“, поясни той.
Димитров каза още, че планират да проведат още няколко разговора, но ако не се вслушат в доводите им, протестът е най-логичното продължение. По думите му имат желание за диалог, а в момента им се подиграват.

ВИЖТЕ ПЪЛНАТА И ОРИГИНАЛНАТА СТАТИЯ ОТ НЕЙНИЯ ИЗТОЧНИК – КЛИК ТУК

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x