Пивоварите се радват на оживление на бирения пазар у нас

d0bfd0b8d0b2d0bed0b2d0b0d180d0b8d182d0b5 d181d0b5 d180d0b0d0b4d0b2d0b0d182 d0bdd0b0 d0bed0b6d0b8d0b2d0bbd0b5d0bdd0b8d0b5 d0bdd0b0 d0b1
0000526883 fbh

Оживление на бирения пазар у нас отбелязват от Съюза на пивоварите в България (СПБ). Той  идва с настъпването на пролетта и отпадането на противоепидемичните мерки.

Тази тенденция се очаква да се запази и по време на великденските и майски празници, които българите традиционно отбелязват в семеен кръг.

По информация на СПБ в пиковия период средно на всеки час в страната се произвеждат 65 хиляди литра бира, а на всяка минута се бутилират 1100 литра. 95% от консумираната у нас пенлива напитка се произвежда от членовете на Съюза на пивоварите, а почти всяка изпита бира е дело на българските пивовари, сочат данните на браншовата организация.

Те представят и публикуваните резултати от проучването на института за маркетингови изследвания GFK за продажбите на напитки по време на великденските празници у нас. Според експертите при реализацията на бира около Великден се очертават интересни тенденции. През 2019 г. продажбите на пиво се повишават с 16% в стойност и 15% в обем, но през 2020 г. има спад за периода на великденските празници спрямо 2019 г. от 13% в стойност и 14% в обем. През 2021-ва категорията отново се връща към ръста, като през великденския период продажбите на пиво се повишават с 21% в стойност и 16 на сто в обем. Прогнозите за тази година са, че  тенденцията за ръст в пазаруването на бира ще се запази.

С днешна дата в страната работят 39 малки, големи, средни и микро пивоварни, които на годишна база общо произвеждат около 180 различни марки и асортмента бира.

„Непрекъснатата модернизация на пивоварния сектор е от ключово значение за неговото устойчиво развитие, особено в момент на криза на световните енергийни пазари. Големите компании вече изграждат фотоволтаични паркове, а от съоръженията за биоанаеробно третиране на отпадните води добиват биогаз“, коментира Ивана Радомирова – изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.

От бранша специално подчертават и друга положителна новина – за поредна година спадат продажбите на бира в пластмсови опаковки, като през миналата година делът им е 52%. Продажбите в кенове са 23%, в стъклени бутилки – 21 на сто и в кегове – 4%. През 2021 г. пуснатите на пазара ПЕТ бирени бутилки са с 1206 тона по-малко в сравнение с количествата за 2020 г.

С това намаление на практика са спестени 1809 тона емисии от въглероден двуокис, които се равняват на въглеродния отпечатък от използването на 1500 тона въглища.

0000526883 article2ВИЖТЕ ПЪЛНАТА И ОРИГИНАЛНАТА СТАТИЯ ОТ НЕЙНИЯ ИЗТОЧНИК – КЛИК ТУК

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x