Космическата индустрия е в процес на дълбока трансформация

d0bad0bed181d0bcd0b8d187d0b5d181d0bad0b0d182d0b0 d0b8d0bdd0b4d183d181d182d180d0b8d18f d0b5 d0b2 d0bfd180d0bed186d0b5d181 d0bdd0b0 d0b4
0000526223 fbh

Изпълнителният директор на космическия стартъп ClearSpace Люк Пиге даде първото си интервю за българска медия ексклузивно за технологичното предаване UpDate по Bloomberg TV Bulgaria. То ще се излъчи тази неделя, 10 април, от 19:30 часа, в ефира на бизнес телевизията.

Какви са плановете на компанията, какви мисии предвиждат да изпълняват в космическото пространство в бъдеще и ще се отрази ли войната в Украйна върху индустрията – на тези и още въпроси отговаря Люк Пиге пред водещия на технологичното предаване UpDate Бойчо Попов.

„Планираме да достигнем рентабилност някъде около 2027 или 2028 г. Може би и малко по-рано, в зависимост от това какви мисии ще успеем да продадем дотогава“, споделя главният изпълнителен директор на швейцарския стартъп.

ClearSpace е основана през 2018 г. като отделна компания от Космическия център на Федералната политехническа гимназия в Лозана (EPFL) – изследователски център, където екип на Люк Пиге от 2012 г. разработва технологии за улавяне и отстраняване на активните космически отпадъци.

„Целта беше да се намерят решения за намаляване на броя на космическите отпадъци, най-вече защото те представляват заплаха и проблем за работещите спътници“, каза изпълнителният директор на ClearSpace. Екипът на Космическия център работи в продължение на около 6 години, преди да реши да създаде проекта и да основе стартъп, защото осъзнава, че космическата индустрия е в процес на дълбока трансформация.

„Преди сателитите бяха много големи и скъпи, ние се преместихме в много по-достъпно пространство, където е възможно да изстреляме сателит за много по-ниски разходи и можем да направим много по-малък сателит със същата изчислителна мощност. Което означава, че тенденцията за утрешния ден ще бъде много повече сателити с много по-малък размер и в тази среда има нужда от услуги за изтегляне от орбита, за да може действително да се премахнат тези, които вече не работят. Или да се намесваме при сателити в орбита“, разказва Пиге.

По време на интервюто се засяга и темата за най-големите конкуренти на ClearSpace, както и пазарният дял на кампанията. „Сред най-преките конкуренти е Astroscale от Япония, която има няколко кръга на финансиране и е набрала 300 млн. долара“, коментира още изпълнителният директор.

Люк Пиге разказва, че когато са направили предложение за първата им мисия – за ClearSpace 1 Mission, са влезли в конкуренция с индустриални екипи от различни институции и концерни, включително Airbus, така че са в конкуренция с цялата индустрия. Но в Европа като цяло към този момент има само трима големи играчи, сред които са и те самите.

В ексклузивното интервю на Люк Пиге за Bloomberg TV Bulgaria зрителите на бизнес телевизията ще научат още каква е възвръщаемостта на компанията, колко средства са вложили в разработването на продуктите си и кога ще се реализира договорът, сключен между ClearSpace с Европейската Космическа Агенция, за първата мисия за отстраняване на космически отпадъци.

Всички тези теми – не пропускайте в предаването UpDate в неделя, 10 април, от 19:30 часа, по Bloomberg TV Bulgaria.

0000526223 article2ВИЖТЕ ПЪЛНАТА И ОРИГИНАЛНАТА СТАТИЯ ОТ НЕЙНИЯ ИЗТОЧНИК – КЛИК ТУК

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x